Son yıllarda bilhassa toplumsal medya üzerinden hareketli fotoğraflar göndermenizi sağlayan GIF formatına olan ilgi bir epey arttı.
Bunun farkında olan Facebook’un çatı şirketi Meta, hayli büyük bir adım atarak GIF üretim ve paylaşım aracı Giphy’yi geçtiğimiz yıl 400 milyon dolara satın almıştı.
Daha sonra ise İngiltere, Facebook’un çatı şirketi Meta’nın gif paylaşım platformu Giphy’yi satın alma sürecini engellemiş ve Meta bu karara itiraz etmişti.
Meta, İngiltere’nin pürüz kararını kabul etmek zorunda kaldı
Meta’nın Giphy’yi satın alması ile ilgili kesin karar açıklandı. İngiltere Rekabet Temyiz Mahkemesi tarafından hazırlanan bir raporda, karar Meta’nın aleyhine çıktı.
Bunun sonucunda da Meta’, 400 milyon dolara satın aldığı Giphy’yi satmak zorunda bırakılacak.
Bir Meta sözücüsü, İngiltere’nin kararını kabul ettiklerini resmen doğruladı. Artık Giphy’nin yeni sahibinin kim olacağı merak konusu.
İngiltere Rekabet ve Piyasa Otoritesi, muahedenin toplumsal medya kullanıcılarına ve İngiltere’deki reklamverenlere ziyan verebileceğini ve toplumsal medya platformları ortasındaki rekabeti azaltacağını söylüyor.
Son birkaç yıldır Instagram, Facebook ve WhatsApp uygulamaları, Giphy’nin API’si (uygulama programlama arayüzü) sayesinde kullanıcılarına GIF seçenekleri sunuyordu.
Hatta Facebook, Giphy’nin trafik kaynaklarının yüzde 50’sini Facebook kümesine ilişkin uygulamalardan geldiğini belirtiyor.
Facebook, Giphy’yi satın aldıktan sonra öbür platformların gif’lere erişimini engelleyebilirdi. Lakin İngiltere’ye nazaran bu durum rekabete karşıt.